Sociale Medier
Hvad er SoMe marketing?
Over de senere år er det sket en eksplosiv vækst i brugen af de sociale medier. Flere og flere begynder jævnligt at bruge tjenester som Facebook, Instagram, LinkedIn og snapchat. Hvilket har ført til en stor stigning inden for social media marketing.
Derfor giver det for virksomhederne også rigtig god mening at være synlige og aktive på de sociale medier, da det også er der deres kunder er. Det kan for mange firmaer være en rigtig god kilde til at booste deres salg og omsætning.
Hvis du vil nå ud til dine kunder der på den rigtige måde, kræver det en god SoMe markedsføringsstrategi.
Dette kan være i form af betalt annonceringer, hvor du viser dine reklamer for specifikke målgrupper. F.eks. i form af Instagram eller Facebook annoncering.
Men mange vælger også en mere aktiv tilgang, hvor de opretter en firma profil på de aktuelle medier, og hermed har muligheden for at få nyheder og relevante budskaber ud til sine følgere.
Hvilket social medie du skal bruge, afhænger af din virksomhedstype og hvor din målgruppe befinder sig.
Instagram Markedsføring
Instagram er et sociale medier som stadig er i stor vækst, og dagligt har over en million danske brugere. Det er samtidigt et medie som er meget velegnet til flere typer af virksomheder. Især virksomheder med produkter som tager sig godt ud på billeder eller på video, kan med stor fordel inddrage Instagram i deres markedsføring strategi. Men også for andre typer af virksomheder er Instagram et oplagt valg, med gode muligheder inden for branding og salg.
3 gode grunde til at markedsføre jer på Instagram
- Stor branding værdi
- Opbyg et trofast netværk
- Inspirere dine kunder
Brug for hjælp til Instagram?
LinkedIn Marketing
Mange kalder Linkedin for et B2B media, da det fremstår meget mere professionelt end de andre typer af sociale medier. Det er et medie som vi danskere i stigende grad bruger, både privat men også som virksomhed.
LinkedIn er et af de bedste medier til leadgenerering, da trafikken herfra ofte konverterer rigtig godt. Du har som virksomhed gode muligheder for at målrette dine reklamer direkte til specifikke brancher. F.eks. hvis du som forhandler af reoler og produkter til lager, kan du ramme folk der arbejder som lagerchef, lagerarbejder osv.
Udover at benyttes til marketing, så er LinkedIn også et glimrende medie til at tiltrække ny arbejdskraft til din virksomhed eller at finde potentielle samarbejdspartnere.
3 gode grunde til at vælge LinkedIn
- Høj konvertering
- Gode B2B muligheder
- Et professionelt medie
Facebook Markedsføring
Facebook er klart det mest populære sociale medie her i Danmark. Det betyder også at der er en god chance for at dine kunder også benytter Facebook. Masser af virksomheder har stor succes med at promovere deres forretning på Facebook.
Sælger du et produkt eller ydelse som ikke er særlig kendt, og som der ikke søges ret meget efter på søgemaskinerne, så kan Facebook også været et godt medie at gøre opmærksom på at her er noget nyt og spændende, som kunne være interessant for brugeren. Facebook er også et godt sted at engagere dine kunder, f.eks via Messenger chat eller kommentar på dine opslag eller reklamer.
3 gode grunde til at bruge Facebook
- Du kan nå ud til en stor del af dine kunder
- Kunde support via Messenger
- Målrette reklamer efter interesser